Dit zijn lekkerste lentegroenten…

Inspiratie

Eindelijk, de lente is aangebroken en daar zijn wij maar al te blij mee. Langzamerhand worden de dagen langer en beetje bij beetje warmer. Met een zomerdrankje op het terras en een frisse salade. Elk seizoen heeft zijn seizoensgroenten en de lente al helemaal. Wij vertellen jou welke lentegroenten jij in huis moet halen…

Aardappelen

Misschien wist je dit nog niet, maar aardappelen vallen onder groenten. In Nederland gaat de aardappel vaak door een stampotje heen, maar in Spanje bijvoorbeeld staan ze vaak tussen de tapasgerechten. Aardappelen bevatten veel vitamine C, wat goed is voor je weerstand. In de lente komen ze weer vers uit de grond en zijn dan extra lekker!

lentegroenten

Dé lentegroenten: Asperges

Asperges zijn toch wel dé lentegroenten. Ze zijn dan ook maar kort verkrijgbaar, dus profiteer er maar goed van. Asperges bevat foliumzuur en Vitamine B1. Foliumzuur is goed voor je bloed en vitamine B1 voor meer energie en een gezonde huid. Wij hebben uiteraard een lekker recept voor jou klaar staan met asperges.

lentegroenten

Rabarber

Rabarber is een groente ook al wordt deze nog weleens verward met fruit. Niet gek, want rabarber wordt dan ook vaak al dessert geserveerd als een moes. Rabarbermoes is rijk aan vezels, wat goed is voor de werking van je darmen. Vooral in de maand juni is deze groenten overal te krijgen. Bij dit restaurant maken ze een heerlijk rabarber dessert voor jou klaar.

lentegroenten

Spinazie

Bladgroenten past natuurlijk helemaal in het lente seizoen. Lekker luchtig en perfect voor de salades. Spinazie is dan toch wel de gezondste van allemaal. Hij is namelijk rijk aan calcium, kalium, vitamine A, B2 en foliumzuur. Eigenlijk het hele jaar door goed te verkrijgen, maar in de lente kan je weer goed uitpakken met deze groenten. Hier een spinazie recept. Bedank ons later maar.

lentegroenten

Lente-ui

Het zit hem bij deze groenten al in de naam. Je kan deze groenten ook kennen als de bosui of de sla-ui. De lente-ui is rijk aan kalium, vitamine A en vitamine C. Je kan de lente-ui rauw eten voor een bite maar je kan er ook voor kiezen de groenten lekker mee te bakken in je wok gerecht.

lentegroenten

Ga vooral aan de slag met deze lente groenten en deel je recept met ons!